ZVANI MUMS: +371 20662226

Privātuma politika

Informācija par pārzini:

A/S ”Protezēšanas un ortopēdijas centrs, 
reģ nr. 40003012251,
adrese: Rīga, Pērnavas iela 62, LV-1009
Tālrunis: +371 20662226
E-pasta adrese: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS POLITIKA

Šajā politikā ir aprakstīts kā A/S “Protezēšanas un ortopēdijas centrs” (turpmāk – medicīnas centrs) veic savu klientu (pacientu), interneta vietnes apmeklētāju un citu personu, kuru dati var nonākt medicīnas centra rīcībā, tās īstenotās komercdarbības ietvaros, personas datu apstrādi.

Šīs politikas mērķis ir sniegt vispārīgu ieskatu par medicīnas centra veiktām personas datu apstrādes darbībām un nolūkiem, tomēr jāņem vērā, ka arī citos dokumentos (piemēram, pakalpojumu līgumos, sīkdatņu izmantošanas noteikumos) var būt sniegta papildus informācija par personas datu apstrādi.

Medicīnas centrs, lai sniegtu klientiem (pacientiem) pēc iespējas kvalitatīvākus pakalpojumus, tai skaitā atgādinātu par vizīti, kurai klients (pacients) ir pieteicies, vai arī, lai brīdinātu par izmaiņām attiecībā uz klienta (pacienta) pieteikto vizīti medicīnas centram ir nepieciešams vākt, apstrādāt un izmantot noteikta veida informāciju par pacientiem un ar viņiem saistītām personām.

Medicīnas centrs ar šo Personas datu aizsardzības politiku vēlas uzsvērt stingro apņemšanos nodrošināt personas datu aizsardzību un norāda, ka visā medicīnas centra komunikācijā un sadarbībā tas centīsies nodrošināt personas datu, kuri tiek apstrādāti, aizsardzību un drošību, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), klientu (pacientu) tiesību likumu un citiem piemērojamiem normatīvajiem aktiem personas datu aizsardzības jomā.

Medicīnas centrs var apstrādāt personas datus papīra un/vai elektroniskā formātā, telefoniski, kā arī veicot videonovērošanu. Personas datu apstrādi var veikt medicīnas centra darbinieks vai kāds no medicīnas centra pakalpojumu sniedzējiem, ar ko medicīnas centram ir noslēgts līgums. Medicīnas centram, apstrādājot klientu (pacientu) personas datus, tiek nodrošināta personas datu aizsardzības principu ievērošana.

Personas datu apstrādes principi

Medicīnas centrs:

  • apstrādā personas datu likumīgi, godprātīgi un datu subjektam (t.sk. klientam, pacientam) pārredzamā veidā;
  • apstrādā personas datus adekvāti, atbilstīgi un tikai tos, kas nepieciešami apstrādes nolūku sasniegšanai;
  • apstrādā personas datus tādā veidā, lai tiktu nodrošināta atbilstoša personas datu drošība, tostarp aizsardzība pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai sabojāšanu, izmantojot atbilstošus tehniskos vai organizatoriskos pasākumus;
  • personas datus glabā ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā;
  • pēc pieprasījuma saņemšanas, informē datu subjektus (klientus, pacientus), kāpēc ir nepieciešami personas dati, un ko medicīnas centrs darīs ar personas datiem;
    apstrādā tikai precīzus personas datus, un ja tas būs nepieciešams, tos atjauninās, vai lūgs to darīt pašai personai;
  • vāc personas datus tikai konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos, un to turpmāku apstrādi neveiks ar minētajiem nolūkiem nesavietojamā veidā. Izņemot, ja tas būs nepieciešams, lai izpildītu tiesību aktos noteiktos pienākumus.
  • Medicīnas centrs apstrādā klientu (pacientu) un citu fizisko personu datus un īpašu kategoriju personas datus.
  • Personas dati ir informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu, piemēram, personas vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, kontaktinformācija (lai nodrošinātu efektīvu komunikāciju), informācija, kuru lūdzam sniegt, lai Jūs varētu saņemt pakalpojumus, u.c.
  • Īpašu kategoriju personas dati ir informācija, kas atklāj rases vai etnisko piederību, politiskos uzskatus, reliģisko vai filozofisko pārliecību vai dalību arodbiedrībās, un ģenētisko datu, biometrisko datu, lai veiktu fiziskas personas unikālu identifikāciju, veselības datu vai datu par fiziskas personas dzimumdzīvi vai seksuālo orientāciju apstrāde.
  • Medicīnas centrs apstrādā sekojošus īpašās kategorijas datus: veselības datus. Datu iegūšana un apstrāde tiek īstenota ierobežotā apmērā, tiktāl, cik tie ir nepieciešami ārstniecības procesa nodrošināšanai.

Personas datu apstrādes mērķi

Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai medicīnas centrs varētu sniegt kvalitatīvus pakalpojumus. Tai skaitā, skaitā atgādinātu par vizīti, kurai klients ir pieteicies, vai arī, lai brīdinātu par izmaiņām attiecībā uz klienta (pacienta) pieteikto vizīti medicīnas centram ir nepieciešams vākt, apstrādāt un izmantot noteikta veida informāciju par klientiem (pacientiem) un ar viņiem saistītām personām.

Lai sniegtu klientiem (pacientiem) pakalpojumus medicīnas centram ir nepieciešams identificēt klientu (pacientu), iegūt tā kontaktinformāciju, informāciju par klienta (pacienta) veselību, grāmatvedības un finanšu uzskaitei, sazināties ar klientu (pacientu) pakalpojumu sniegšanas nolūkos, atsevišķos gadījumos arī nodrošināt nesamaksāto maksājumu piedziņu.

Iepriekš minētajiem mērķiem medicīnas centrs apstrādā vismaz šādus datus par klientu (pacientu): pacienta vārds, uzvārds, personas kods vai dzimšanas dati, nepilngadīgā pacienta likumiskā pārstāvja vārds, uzvārds, personas kods, telefona numurs, e-pasta adrese, adrese, informācija par pacienta apdrošināšanu, samaksa, norēķini, informācija pie kura ārsta pierakstīts, informācija par pacienta slimībām, kas nepieciešamas, lai sniegtu pakalpojumus, ārstēšanas plāni, veselības dati (manipulāciju kodi).

Medicīnas centrs apstrādā personas datus tikai tad, kad ir tiesiskais pamats to darīt.

Tiesiskais pamats personas datu apstrādei

Galvenie tiesiskie pamati personas datu apstrādei ir:

  1. apstrāde ir vajadzīga ārstēšanas pakalpojumu pārvaldības nodrošināšanas nolūkos;
  2. uz medicīnas centru attiecināmu juridisku pienākumu, t.sk. Ārstniecības likuma, Pacientu tiesību likuma, 2006.gada 4.aprīļa Ministru kabineta noteikumi Nr.265 “Medicīnisko dokumentu lietvedības kārtība” un citu Ministru kabineta noteikumu, izpildei;
  3. Medicīnas centra leģitīmo interešu (medicīnas pakalpojumu sniegšana) ievērošanai, kas nepieciešami kvalitatīva ārstniecības procesa un/vai drošības nodrošināšanai.

Papildus tiesiskie pamati var būt arī šādi:

  • apstrāde ir vajadzīga līguma izpildei vai pasākumu veikšanai pēc personas pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas;
  • persona ir devusi savu piekrišanu savu personas datu apstrādei vienam vai vairākiem konkrētiem nolūkiem;
  • apstrāde ir vajadzīga, lai aizsargātu Jūsu vai citas fiziskas personas vitālas intereses, t.i. dzīvību un veselību.

Ja medicīnas centram būs nepieciešama personas piekrišana apstrādāt tās personas datus, medicīnas centrs to lūgs personai sniegt. Ja persona vēlēsies atsaukt savu sniegto piekrišanu, to persona vārēs atsaukt jebkurā brīdi, vēršoties medicīnas centrā.

Informējam, ka, ja persona nesniegs informāciju, kas nepieciešama pacienta ambulatorās kartes aizpildīšanai, medicīnas centrs nevarēs personai nodrošināt pakalpojumus atbilstošā kvalitātē un pilnā apjomā.

Informējam, ka gadījumā, ja persona nepiekrīt savu personas datu apstrādei, personai ir tiesības neizmantot medicīnas centra pakalpojumus.

Personas datu saņēmēji

Lai sniegtu klientiem (pacientiem) kvalitatīvus pakalpojumus iespējams personas datus būs nepieciešams nodot citām organizācijām, kad tas būs nepieciešams un pieļaujams vai to pieprasīs tiesību akti. Personas dati var tik nodoti apstrādātājiem (fiziska vai juridiska persona, publiska iestāde, aģentūra vai cita struktūra, kura medicīnas centra vārdā apstrādā personas datus), ja tas būs nepieciešams medicīnas centra pakalpojumu nodrošināšanai atbilstoši to sniedzamajiem pakalpojumiem un tikai nepieciešamajā apjomā, piemēram, informācijas tehnoloģiju pakalpojumu sniedzējiem.

Medicīnas centrs, iespējams, nodos personas datus trešajām personām, bet tikai, kad tas būs nepieciešams, lai izpildītu tiesību aktos noteiktos pienākumus, vai ja to atļaus tiesību akti personas datu aizsardzības jomā.

Klientu (pacientu) personas datu saņēmēji ir medicīnas centra medicīniskais personāls, kurš ir saistīts ar pacienta ārstniecību, Nacionālais veselības dienests (E-veselības sistēma), pakalpojumu sniedzēji, kas medicīnas centram nodrošina informācijas tehnoloģiju pakalpojumus, apdrošināšanas kompānijas, kuru klients ir pacients, ārpakalpojumu sniedzēji un preču piegādātāji ārstniecības procesa nodrošināšanai.

Medicīnas centrs, ievērojot personas datu aizsardzības noteikumus, var nodot personas datus arī organizācijām vai piegādātājiem, pakalpojumu sniedzējiem, kas sniedz pietiekamas garantijas, ka tiks īstenoti atbilstoši tehniskie un organizatoriskie pasākumi tādā veidā, ka apstrādē tiks ievērotas tiesību aktos personas datu aizsardzības jomā esošās prasības un tiks nodrošināta datu subjekta (klienta, pacienta) tiesību aizsardzība, kā arī kuri spēj izpildīt pienākumus, kuri ir noteikti tiesību aktos personas datu aizsardzības jomā. Šīs garantijas un noteikumi ir atrunāti līgumos ar organizācijām un trešajām personām.

Medicīnas centrs personas datu nodošanu realizē tādā apjomā, kāda tas ir nepieciešams, lai nodrošinātu ārstniecības procesu.

Medicīnas centrs neizmantos saņemtos personas datus komerciāliem sūtījumiem, ja vien persona tieši nebūs medicīnas centram sniegusi savu piekrišanu to darīt.

Personas datu avoti jeb no kādiem avotiem medicīnas centrs iegūst personas datus

Personas datus medicīnas centrs iegūst kādā no šādiem veidiem:

  1. no datu subjekta (klienta, pacienta) vai viņa pilnvarotās personas (tostarp, veicot audioierakstus, kas iegūti sazinoties ar pacientu telefoniski);
  2. iegūstot informāciju par personu (klientu, pacientu) no valsts vienotās veselības nozares elektroniskās informācijas sistēmas (e-veselība);
  3. no videonovērošanas ierakstiem.

Personas datu glabāšana un personu tiesības

Lai nodrošinātu, ka personas dati netiktu glabāti ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā, medicīnas centrs ir noteicis personas datu glabāšanas termiņus, kuru ievērošanu regulāri kontrolē.

Izvērtējot personas datu glabāšanas ilgumu, medicīnas centrs ņem vērā spēkā esošo normatīvo aktu prasības, līgumsaistību izpildes aspektus, datu subjekta (klienta, pacienta) norādījumus (piem., piekrišanas gadījumā), kā arī medicīnas centra leģitīmās intereses. Ja Jūsu personas dati noteiktajiem nolūkiem vairs nav nepieciešami, medicīnas centrs tos dzēsīs vai iznīcinās.

Pacientu personas dati tiek glabāti 10 gadus pēc pēdējā ieraksta (saskaņā ar 2006. gada 4.aprīļa Ministru kabineta noteikumiem Nr.265 “Medicīnisko dokumentu lietvedības kārtība”).

Laika periods, cik ilgi medicīnas centrs glabās personas datus ir atkarīgs no tā kādam nolūkam tie ir tikuši ievākti, kā arī pamatojoties uz kādu tiesību aktu, piemēram, likumu “Par grāmatvedību”, Arhīvu likumu, Civillikumu, Komerclikumu, u.c.

Datu subjektu (t.sk. klientu, pacientu) tiesības

  • Tiesības pieprasīt informāciju par to, kādus personas datus medicīnas centrs par Jums glabā. Medicīnas centram ir pienākums sniegt atbildi viena mēneša laikā, ja vien medicīnas centrs nepagarina atbildes sniegšanu līdz trim mēnešiem, ņemot vērā pieprasījuma sarežģītību un skaitu;
  • Tiesības labot datus. Personai ir tiesības labot datus, ja tie ir neprecīzi vai nepilnīgi. Medicīnas centram ir pienākums sniegt atbildi viena mēneša laikā. Ja medicīnas centrs nolems nelabot datus, medicīnas centrs personai sniegs skaidrojumu, kāpēc medicīnas centrs tos nelabos, un sniegs personai informāciju par viņas tiesībām iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijā;
  • Tesības uz dzēšanu (tiesības “tikt aizmirstam”). Personai ir tiesības lūgt dzēst viņa personas datus vai pārtraukt to apstrādi. Medicīnas centrs ne vienmēr varēs izpildīt personas lūgumu, piemēram, ja medicīnas centram būs pienākums saglabāt informāciju saskaņā ar pienākumiem, kas tai ir jāievēro saskaņā ar tiesību aktiem. Ja medicīnas centrs nolems nedzēst datus, tā personai sniegs skaidrojumu, kāpēc medicīnas centrs nedzēsīs datus, un sniegs personai informāciju par tās tiesībām iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijā;
  • Tiesības ierobežot apstrādi. Personai atsevišķos gadījumos ir tiesības ierobežot savu personas datu apstrādi, piemēram, ja informācija nav precīza. Ja notiks personas datu apstrādes ierobežošana, medicīnas centrs var saglabāt par to attiecīgu informāciju, lai nākotnē varētu nodrošināt šo tiesību ievērošanu. Ja medicīnas centrs nolems atcelt šādu ierobežojumu, tad medicīnas centrs personai par to paziņos;
  • Tiesības uz datu pārnesamību. Ja medicīnas centrs apstrādā personas datus saskaņā ar personas piekrišanu vai pamatojoties uz līgumu, un tie ir saglabāti strukturētā, plaši izmantotā un mašīnlasāmā formātā, personai ir tiesības lūgt medicīnas centram  personas datu nosūtīšanu tieši no viena pārziņa citam pārzinim, ja tas ir tehniski iespējams. Šīs tiesības netiek attiecinātas uz personas datiem, kas tiek apstrādāti, lai izpildītu uz medicīnas centru attiecināmu juridisku pienākumu;
  • Tiesības iebilst. Persona var iebilst pret savu personas datu izmantošanu profilēšanā, tiešās tirgvedības nolūkos vai zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos vai statistikas nolūkos, kā arī pret apstrādi, kas vajadzīga pārziņa vai trešās personas leģitīmo interešu ievērošanai. Saņemot šādu pieprasījumu medicīnas centrs vai nu pārtrauks personas datu apstrādi vai norādīs uz pārliecinošiem leģitīmiem apstrādes iemesliem veikt personas datu apstrādi, vai lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības.

Medicīnas centrs personas datus neizmanto automatizētu lēmumu pieņemšanā.

Sīkāku informāciju par iepriekš minētajām tiesībām, skatīt Vispārīgās datu aizsardzības regulas (13.–21. pantā).

Papildus pacientam ir Pacientu tiesību likumā noteiktās tiesības. Piemēram, pacientam ir tiesības saņemt Pacientu tiesību likumā noteikto informāciju par ārstniecības pakalpojumu saņemšanas iespējām un to apmaksas kārtību, ārstējošo ārstu un citu veselības aprūpes procesā iesaistīto ārstniecības personu vārdu, uzvārdu, amatu, profesiju, specialitāti un kvalifikāciju; informāciju par savu veselības stāvokli, ārstniecības plānu un Jums sniegtajiem ārstniecības pakalpojumiem, kā arī citu Pacientu tiesību likumā noteikto informāciju. Pacientam ir tiesības iepazīties ar saviem medicīniskajiem dokumentiem, pieprasīt un saņemt izrakstus, norakstus un kopijas atbilstoši ārstniecības iestādē apstiprinātajam cenrādim, izņemot fizisko personu datu aizsardzības regulējumā noteikto.

Klientam (pacientam) ir arī tiesības saņemt informāciju par viņa medicīniskajos dokumentos iekļautās informācijas izmantošanu saskaņā ar Pacientu tiesību likumā un fizisko personu datu aizsardzības regulējumā noteikto. Izrakstus, norakstus un kopijas pacients var saņemt desmit darbdienu laikā no attiecīgā pieprasījuma iesniegšanas dienas.

Sīkdatnes

Sīkdatnes ir datnes, ko tīmekļa vietnes izvieto lietotāju datoros, lai atpazītu lietotāju un atvieglotu tam vietnes izmantošanu. Interneta pārlūkprogrammas var konfigurēt tā, lai tās brīdina apmeklētāju par sīkdatņu izmantošanu un ļauj izvēlēties, vai apmeklētājs piekrīt tās pieņemt. Sīkdatņu nepieņemšana neaizliegs apmeklētājam izmantot medicīnas centra interneta mājaslapu, taču tas var ierobežot apmeklētājam mājaslapas izmantošanas iespējas.

Informāciju par sīkdatņu izmantošanu medicīnas centra mājas lapā Jūs variet atrast mājas lapā atsevišķi, tai skaitā, pirms personas piekrišanas iegūšanas izmantot sīkdatnes.

Telefonsarunu audioieraksti

Medicīnas centrā tiek veikta zvanu ierakstīšana un glabāšana, kuras mērķis ir medicīnas centra un datu subjekta (klienta, pacienta) leģitīmo interešu aizsardzība un kontrole. 
Pirms sarunas ieraksta veikšanas medicīnas centrs informē klientu (pacientu) par sarunas ierakstīšanu, un ieraksta veikšanas mērķi.

Lai telefona sarunu laikā sniegtā informācija būtu sniegta precīzi un saprotamā veidā,  kā arī, lai neveidotos konflikta situācijas par klientam sniegto konsultāciju, medicīnas centrs veic informatīvā tālruņa sarunu ierakstīšanu to analīzei un darbības uzlabošanai.

Ja klients (pacients) nepiekrīt sarunas ieraksta veikšanai, viņam ir tiesības to pārtraukt un sazināties ar medicīnas centru ar elektroniskā pasta, pasta starpniecību, vai ierodoties klātienē.

Medicīnas centrs nodrošina sarunu ierakstu saglabāšanu un konfidencialitāti.

Telefonsarunas var tikt izsniegtas tiesībsargājošām iestādēm konkrētos gadījumos uz atsevišķa pieprasījuma pamata.

Ierakstot telefona sarunu, var tikt apstrādāti personas dati, kurus telefona sarunas laikā izpauž fiziskā persona, tajā skaitā, vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformācija u.tml.

Telefona sarunu ieraksti tiek glabāti 30 dienas, pēc tam tiek neatgriezeniski dzēsti.

Videonovērošana

Medicīnas centrā tiek veikta videonovērošana šādiem mērķiem: noziedzīgu nodarījumu novēršanai vai atklāšanai saistībā ar īpašuma aizsardzību un personu vitāli svarīgu interešu, tai skaitā dzīvības un veselības, aizsardzībai.

Medicīnas centrs pirms videonovērošanas zonas informē par veikto videonovērošanu. Šiem videonovērošanas ierakstiem var piekļūt tikai pilnvarotas personas kontekstā ar konkrētiem personas datu apstrādes mērķiem, vai arī lai pārliecinātos, ka sistēma darbojas vai veikt sistēmas apkalpošanu.

Tiesiskais pamats veikt videonovērošanu ir medicīnas centra leģitīmo interešu (noziedzīgu nodarījumu novēršanai vai atklāšanai saistībā ar īpašuma aizsardzību un personu vitāli svarīgu interešu, tai skaitā dzīvības un veselības, aizsardzībai) ievērošanai.

Personas datu saņēmēji vai saņēmēju kategorijas ir medicīnas centra pilnvaroti darbinieki, apsardzes pakalpojumu sniedzējs medicīnas centrs, kā arī organizācija, kas nodrošina videonovērošanas iekārtas apkalpošanu.

Videonovērošanas ieraksti tiks saglabāti ne ilgāk kā vienu mēnesi, izņemot gadījumus, kad videoierakstu saglabāšana ir nepieciešama noziedzīgo nodarījumu atklāšanai, un ir saņemts pieprasījums par videonovērošanas materiālu nodošanu tiesībsargājošajām iestādēm.

Personas datu aizsardzības pārkāpumi, sūdzības un komentāri

Ja personai rodas jautājumi par tās personas datu aizsardzību vai ja persona nav apmierināta ar medicīnas centra personas datu apstrādi, persona var sazināties ar medicīnas centru, vai arī informējam, ka personai ir tiesības iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijā:

Datu valsts inspekcija
Blaumaņa iela 11/13-11,
Rīga, LV-1011
Tālrunis: 67 22 31 31
Fakss: 67 22 35 56
E-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.
www.dvi.gov.lv

Pierakstīties jaunumiem

Medicīnas centrs

Pērnavas iela 62, Rīga, LV-1009

P.
8:00 - 20:00
O.
8:00 - 20:00
T.
8:00 - 20:00
C.
8:00 - 20:00
Pk.
8:00 - 20:00
Se., Sv.
-

Vienotais tālrunis:
+371 20662226

Veikals un noma

Pērnavas iela 62, Rīga, LV-1009

P.
9:00 - 18:00
O.
9:00 - 18:00
T.
9:00 - 18:00
C.
9:00 - 18:00
Pk.
9:00 - 18:00
Se., Sv.
-

Vienotais tālrunis:
+371 20662226

SAGLABĀT
Sīkdatņu iestatījumi
Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu Jums vislabāko pieredzi mūsu vietnē. Ja neatļausiet sīkdatņu izmantošanu, šī vietne var nedarboties, kā paredzēts.
Funkcionālās sīkdatnes, kas neuzkrāj privātus datus, bet tikai nodrošina lapas pareizu funkcionēšanu, ir atļautas vienmēr.
Atļaut visu
Aizliegt visu
Analytics
Rīki, ko izmanto datu analīzei, lai novērtētu vietnes efektivitāti un saprastu, kā tā darbojas
Google Analytics
Atļaut
Aizliegt
Youtube
Atļaut
Aizliegt