ZVANI MUMS: +371 20662226

POC Medicīnas centra iekšējās kārtības noteikumi

AS “Protezēšanas un Ortopēdijas centrs” (POC) MEDICĪNAS CENTRA IEKŠĒJĀS KĀRTĪBAS NOTEIKUMI AMBULATORAJIEM  KLIENTIEM / PACIENTIEM.

1. Vispārīgie noteikumi

  1. AS “Protezēšanas un Ortopēdijas centrs” Medicīnas centra  (turpmāk – Centrs) iekšējās kārtības noteikumu (turpmāk – Noteikumi) ambulatorajiem klientiem/pacientiem (turpmāk – klients) mērķis ir noteikt klientu pienākumus, tiesības un atbildību, saņemot ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus Centrā.
  2. Noteikumi izstrādāti saskaņā ar Pacientu tiesību likumu, Ārstniecības likumu, kā arī atbilstoši citiem Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.

2. KLIENTA pienākumi

KLIENTA pienākums ir iepazīties ar Centra iekšējās kārtības noteikumiem ambulatora klientiem/ pacientiem, ievērot tos, pildīt visus ar pakalpojumu saistītos Centra ārstniecības un atbalsta personāla norādījumus.

2.1. Lai saņemtu ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus, klientam vai tā likumīgajam pārstāvim ir pienākums:

  1. pieteikt vizīti pie speciālista iepriekš, vēršoties Centra klientu apkalpošanas reģistratūrā, zvanot pa tālruni vai elektroniski, izmantojot e-pieraksta iespējas.
  2. ievērot pieteikto, reģistrēto vizītes laiku, nekavēt, ierasties Centra reģistratūrā vismaz 10 minūtes pirms noteiktā vizītes laika.
  3. rīkoties atbildīgi un savlaicīgi paziņot par atteikumu, ja uz vizīti pie speciālista vai izmeklējumu tomēr nav iespējams ierasties:
  4. Ja pacients kavējas:
    a)    Līdz 10 minūtēm – pacients var tikt pieņemts, ja tas netraucē nākamajiem pierakstiem un ārstniecības persona to apstiprina.
    b)    Vairāk nekā 10 minūtes – vizīte var tikt atcelta vai pārcelta pēc centra darbinieka ieskatiem, ņemot vērā dienas grafiku.
    Ja pacients nevar ierasties uz pieteikto vizīti, viņam ir pienākums savlaicīgi – vismaz 24 stundas iepriekš – informēt Centru par neierašanos.
    Ja pacients divas vai vairāk reizes neierodas bez iepriekšēja brīdinājuma, centram ir tiesības liegt turpmāku pierakstu vai pieprasīt priekšapmaksu nākamajām vizītēm.
  5. vizītes dienā, pirms speciālista apmeklējuma vai izmeklējuma, vērsties Centra reģistratūrā, uzrādīt derīgu personas apliecinošu dokumentu – pasi vai identifikācijas karti, dokumentu, kas apliecina tiesības pārstāvēt klientu, ja tas nepieciešams, nosūtījumus un apmaksu atvieglojošos dokumentus, apdrošināšanas polisi, ja tāda ir, veikt pacienta samaksu par pakalpojumu atbilstoši pakalpojumu cenrādim.
  6. ja radušās papildus izmaksas, tad pēc ambulatorā veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas, atbilstoši pakalpojuma sniedzēja norādītajam, reģistratūrā veikt papildus samaksu.
  7. aktīvi iesaistīties ārstniecības procesā, būt līdzestīgam, un sniegt speciālistam  visu informāciju, kas nepieciešama ārstniecības vai rehabilitācijas nodrošināšanai.
  8. ievērot tīrību un kārtību Centra telpās un teritorijā, speciālista pieņemšanas, izmeklēšanas, laboratorijas telpās.
  9. saudzīgi izturēties pret Centra telpām, iekārtām, inventāru un tīšas vai ļaunprātīgas bojājumu nodarīšanas gadījumā, atlīdzināt Centram nodarītos zaudējumus, kas aprēķināti pamatojoties uz Centra personāla sastādītu aktu par nodarījumu.
  10. pieklājīgi un ar cieņu izturēties pret Centra personālu un apkārtējiem cilvēkiem.
  11. personīgos mobilos tālruņus un citas elektroniskās ierīces lietot ierobežoti, lai netraucētu citiem klientiem, ārstniecības personālam un medicīnisko iekārtu, aparatūras darbībai.

2.2. Ja uz plānotu ambulatorā speciālista apmeklējumu ieradies klients – bērns, līdz 14 gadu vecumam, tad bērna likumiskā pārstāvja klātbūtne ir obligāta.

2.3. Ja bērns ir jaunāks par 15 gadiem un viņam nav pase vai personas apliecība, tad personas pārbaudei Centra reģistratūrā jāuzrāda :

  • dzimšanas apliecību vai vecāka pasi, kuras sadaļā „ Bērni” ir ieraksts par klientu – bērnu, un uzrādītājs, neskatoties dokumentos, var pārliecinoši nosaukt bērna dzimšanas datumu,
  • vai Latvijas valsts vai pašvaldības iestādes izdotu un apstiprinātu dokumentu, kurā ir klienta foto, vārds, uzvārds, personas kods (piemēram, skolēna apliecība) un uzrādītājs, neskatoties dokumentos, var pārliecinoši nosaukt bērna dzimšanas datumu.

2.4. Lai pārstāvētu klienta – bērna, intereses, bērnam līdz 18 gadu vecumam likumiskā pārstāvja klātbūtne ir obligāta, lai sniegtu bērna likumiskā pārstāvja rakstveida piekrišanu ārstniecībai – izmeklējumiem un manipulācijām, kuru veikšanai nepieciešama rakstveida piekrišana.

2.5. Ja bērns no 14 gadu vecuma ieradies uz plānotu ambulatorā speciālista apmeklējumu un nav paredzēti izmeklējumi un manipulācijas, kuru veikšanai nepieciešama rakstveida piekrišana, bērna likumiskā pārstāvja klātbūtne nav obligāta.

2.6. Klients – bērns no 14 gadu vecuma var pats saņemt informāciju par savu veselību mutiski vai rakstiski (izrakstus, slēdzienus, rezultātus u.c.), uzrādot savu personas apliecinošu dokumentu.

2.7. Lai saņemtu valsts apmaksātu ambulatorās veselības aprūpes pakalpojumu – speciālistu konsultācijas, izmeklējumus, nepieciešams iesniegt derīgu rehabilitologa, ģimenes ārsta vai cita speciālista nosūtījumu.

2.8. Ja klientam ir derīgs ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījums, bet ārstniecības pakalpojumu vēlas saņemt agrāk, nekā piedāvātajā valsts apmaksāto pakalpojumu plānotajā termiņā, tad Centrs piedāvā iespējas saņemt maksas pakalpojumu, kuru pirms pakalpojuma saņemšanas jāapmaksā saskaņā ar Centra maksas pakalpojumu cenrādi. Šajā gadījumā klients tiks pieņemts atsevišķā izvēles maksas pakalpojumu sniegšanai rezervētajā laikā.

3. KLIENTA tiesības

  1. Izvēlēties savu speciālistu profilaksei, diagnostikai, dažādu slimību, traumu ārstēšanai un rehabilitācijas pakalpojumu saņemšanai.
  2. Saņemt kvalitatīvu ārstēšanu un aprūpi, laipnu un cieņas pilnu ārstniecības un atbalsta personu izturēšanos.
  3. Saņemt saprotamu informāciju no speciālista par savu veselības stāvokli, tajā skaitā par diagnozi, izmeklēšanas un ārstēšanas plānu, par citām ārstēšanas metodēm un slimības prognozi, par iespējamiem sarežģījumiem un riskiem izmeklēšanas un ārstēšanas laikā, kā arī medicīniskajos dokumentos uzrādīto ierakstu satura nozīmi.
  4. Iepazīties ar saviem medicīniskajiem dokumentiem, saņemt izrakstus par veikto izmeklējumu rezultātiem, izņemot gadījumus, ja ārsta rīcībā ir ziņas vai fakti, ka informācijas saņemšana būtiski apdraud klienta vai citu personu dzīvību vai veselību.
  5. Saņemt visa veida informāciju par ārstniecības pakalpojumu sniegšanas kārtību un izmaksām.
  6. Uz konfidencialitāti- tiesības uz to, ka informācija par klienta veselības stāvokli netiks izpausta trešajām personām.
  7. Par saņemto veselības aprūpi sniegt informāciju, priekšlikumus vai izteikt pateicību Centra personālam.
  8. Iesniegt priekšlikumus un sūdzības par saņemto veselības aprūpi elektroniski e-pastā Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. vai sūtīt pa pastu uz adresi Pērnavas iela 62, Rīga, LV-1009.

4. Aizliegumi un brīdinājumi KLIENTAM

  1. Aizliegts smēķēt Centra telpās vai teritorijā, izņemot īpaši smēķēšanai norādītajās vietās teritorijā.
  2. Aizliegts Centrā atrasties alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, glabāt vai lietot alkoholiskos dzērienus, narkotikas vai citas apreibinošas vielas.
  3. Aizliegts ienest Centrā un glabāt ieročus (t.sk. aukstos ieročus, šaujamieročus u.c.).
  4. Aizliegts piedāvāt vai nodot Centra darbiniekiem, ārstniecības un atbalsta personālam materiālās vērtības, mantiska vai citāda rakstura labumus.
  5. Aizliegts iebraukt Centra speciālistu pieņemšanas, izmeklēšanas telpās, ar velosipēdiem, skrejriteņiem u.c. līdzīgiem pārvietošanās līdzekļiem. Aizliegts iebraukt telpās, kurās tiek sniegti veselības aprūpes pakalpojumi, ar bērnu ratiņiem, lai nodrošinātu higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasības ārstniecības iestādē. Citās Centra telpās atļauts iebraukt ar bērnu ratiņiem, ja to riteņi ir tīri un bērnu ratiņi tiek novietoti tā, lai netraucētu citu apmeklētāju pārvietošanās iespējas, kā arī netiek aizšķērsoti evakuācijas ceļi un izejas. Bērnu ratiņus pēc iespējas novietot tam norādītajā vietā.
  6. Aizliegts ievest Centra telpās dzīvniekus, izņemot speciāli apmācītu un reģistrētu suni pavadoni, lai nodrošinātu higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasības ārstniecības iestādē un citu personu drošību.
  7. Lai neaizskartu personas tiesības uz privātumu, klientiem un apmeklētājiem aizliegts filmēt un fotografēt citas personas, Centra telpas, veikt audio un video ierakstus.
  8. Par Centra iekšējās kārtības noteikumu ambulatorajiem klientiem/pacientiem neievērošanu centra personāls personu var izraidīt no Centra telpām un teritorijas, kā arī konstatējot administratīvā pārkāpuma pazīmes Centra personāls var lūgt kompetentām amatpersonām sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolu.

5. Noslēguma jautājumi

  1. Šie noteikumi stājas spēkā 2025.gada 14.jūlijā

Jebkuru neskaidrību vai pretenziju gadījumā, aicinām klientus/pacientus, pacientu pavadošās personas, apmeklētājus, pirmkārt, vērsties pie Centra vadītājas, lai maksimāli operatīvi, savstarpējo pārrunu ceļā, varētu palīdzēt atrisināt neskaidrības, domstarpības vai problēmas.

Pateicamies par sapratni un novēlam jums drīzu atveseļošanos!

POC Medicīnas centra Valdes loceklis R.Lārmanis

Esi pirmais, kas uzzina jaunumus!

Piesakies e-pastu jaunumiem un saņem aktuālos piedāvājumus

Medicīnas centrs

Pērnavas iela 62, Rīga,
LV-1009

P.
8:00 - 20:00
O.
8:00 - 20:00
T.
8:00 - 20:00
C.
8:00 - 20:00
Pk.
8:00 - 20:00
Se., Sv.
-

Vienotais tālrunis:
+371 20662226

Veikals

Pērnavas iela 62, Rīga,
LV-1009

P.
8:00 - 18:00
O.
8:00 - 18:00
T.
8:00 - 18:00
C.
8:00 - 18:00
Pk.
8:00 - 18:00
Se., Sv.
-

Vienotais tālrunis:
+371 20662226

Noma

Pērnavas iela 62, Rīga,
LV-1009

P.
8:00 - 18:00
O.
8:00 - 18:00
T.
8:00 - 18:00
C.
8:00 - 18:00
Pk.
8:00 - 18:00
Se., Sv.
-

Vienotais tālrunis:
+371 20662226

Sīkdatņu iestatījumi
Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu Jums vislabāko pieredzi mūsu vietnē. Ja neatļausiet sīkdatņu izmantošanu, šī vietne var nedarboties, kā paredzēts.
Funkcionālās sīkdatnes, kas neuzkrāj privātus datus, bet tikai nodrošina lapas pareizu funkcionēšanu, ir atļautas vienmēr.
Atļaut visu
Aizliegt visu
Statistika
Rīki, ko izmanto datu analīzei, lai novērtētu vietnes efektivitāti un saprastu, kā tā darbojas
Google Analytics
Atļaut
Aizliegt
Youtube
Atļaut
Aizliegt
Mārketings
Rīki, kas ļauj precīzāk atlasīt reklāmu tieši Jums
Facebook
Atļaut
Aizliegt
SAGLABĀT